Een jaar, een dag als geen ander


1954 was het jaar van de Pinã colada en de frikadel. Het was het jaar van de automatische schuifdeuren, de zonnecellen, de kant en klaarmaaltijd, de pan met teflon anti-aanbaklaag, Yahtzee en … de orale anticonceptiepil.
Terwijl Rik Van Steenbergen de ene overwinning na de andere aan elkaar reeg, werd ik in die koude zomer van 1954 op zondag 22 augustus geboren.

Mijn vriend Eddy Johnson verjaart ook op 22 augustus en stuurde me vandaag als eerste een sms berichtje met gelukwensen.
Ik antwoordde: “Het voordeel van met twee op dezelfde dag te verjaren is dat de kans met de helft verkleint dat we het bij het nog ouder worden vergeten”.
De eerste verjaardgsmail kwam uit onverwachte hoek:

Gelukkige verjaardag, Guido

Maak er een onvergetelijke dag van!

Proficiat met je verjaardag!
Vandaag mag jij lekker doen waar je zin in hebt: eerst een etentje of barbecue, daarna een terrasje met vrienden en vriendinnen tot in de late uurtjes … Of gewoon een hele dag languit in de zon liggen.

En misschien is het vandaag ook wel je geluksdag op e-lotto.be…

Veel plezier en geniet nog van een geweldige verjaardag!

Het e-lotto team

Gelukkig is er het Geluk dat niets kost …
Zoals bijvoorbeeld het deugddoend cadeautje van Laura bij Elsen kaasambacht

Corneel is voor morgen, vandaag is het heel even mijn take-it-easy dagje.

2 Reacties op “Een jaar, een dag als geen ander

  1. Inderdaad, exact dag op dag 6 jaar later werd mijn navel doorgeknipt, tegelijk met die van Congo. Op dat moment zag ook de anticonceptiepil het licht, maar daar kan dus geen verband zijn. De Beatles waren zo blij dat ze hun eerste concert gaven. Chroesjtsjov sloeg dan weer met zijn schoen op tafel. Ge kunt niet iedereen content maken. En plus waten er twee heel dodelijke aardbevingen, in Chili en Agadir. Dus toch n beetje wereldschokkend. Ik wens ons 🙂 een gelukkige verjaardag en we houden een heildronk tegoed, als uwe kaas u gerust laat. Of is t andersom? 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Wij hebben nog veel te goed als ik zo de rekening maak van de voorbije jaren. Zeker sedert 2015 … Zeven op zeven als zestigplusser continu voor de volle 100% Zorg en Aandacht schenken aan wat je als kleine, gedreven producent op de wereld zet, kruipt meer in je kleren dan je denkt. Ik ben op drie jaar tijd tien jaar ouder geworden. Maar in ’t najaar komt er beterschap met twee vrije dagen. Ruim je appartement in Brussel alvast op want ik heb tijd met jou in te halen. Ik kijk er alvast naar uit 😉

      Like

Geef een reactie

