Het is weer zover

62 jaar
Morgen draaien we weer een bladzijde om … met een zucht van verlichting, want mijn werk is nog niet afgebreid …
Ja, met een zucht want ik heb er de laatste maanden al jonger zien heengaan. Dus al bij al blij met dat jaartje bij.
Hoe ouder je wordt, hoe kleiner de wereldlijke verzuchtingen. Allez, voor mij toch. Verlanglijstjes zijn niet direct aan mij besteedt, ik zou begot zelfs niet weten hoe ik dat met materiële spullen zou moeten invullen.
Het is dan toch altijd op een nieuwsgierige manier afwachten wat er mooi ingepakt op tafel komt te liggen. Wel, gisteren was het zover. Ja gisteren, want wie houdt er nu een verjaardagsfeestje op maandag?
Verrassing troef bij de vaststelling dat het zaken betrof waarvan ik tot het moment zelf niet wist dat ik ze op een of andere wijze had gemist.
Zo ontving ik een gedichtenbundel … Al jaren geleden dat ik me door die literaire hoogstandjes liet verblijden. Een ferme aanleiding om terug wat wakkerder te worden.

Mijn eerste nacht
Ik herinner me nog mijn eerste nacht
als mens. Als de dood was ik.

Nog maar net het licht gezien en
knip – alles weer donker als voorheen.

Ik weet nog niets, mar toch al dit:
een begin komt nooit alleen.

Stijn Vrancken – Maak plaats van mij

Vorige week ging ik met mijn dochter op stap, een tête à tête …
In de zevendaagse drukte meer dan een rustgevend moment. Vader-dochter ontmoetingen zijn immers momenten om te koesteren en om in ’t geheugen te griffen.
En dank @LotteDeSnijder voor het gesigneerd exemplaar van Stijn Vrancken’s gedichtenbundel.

Wel, wel … ik bestel het ingaande jaar alvast meer van hetzelfde 😉

Daughters

Geef een reactie

