Dankbaarheid …

Veel is veranderd sedert ik half maart terug actief werd als kaasmaker. Mijn wereld staat vandaag op z’n kop. Al heb ik de voorbije jaren met hart en ziel verlangd om terug aan de slag te gaan met wat mij jarenlang dreef, het is zwaarder dan ik in mijn stoutse dromen had kunnen vermoeden. Eén ding is zeker, ik start nooit meer van nul een kaasmakerij op 😉
Maar ondanks het gebrek aan rust zou ik het helse leven dat me nu overkomt voor geen geld ter wereld willen missen. Ja, vandaag is het volhouden, verstand op nul zetten, doen wat moet, de problemen één voor één aanpakken én het vertrouwen koesteren dat alles goed komt en rond zal draaien als gepland.
Vandaag geven Magda en ik, alsof de tijd nooit heeft stil gestaan, het beste van onszelf. Draai een weekje mee en je beseft pas waarover we het hebben …
Ook al zitten we zeven op zeven met ons tweeën in ons kaaskot, we zijn niet alleen. We worden gedragen door een trouwe achterban. Geloof me, dat vormt een wereld van verschil. Gelukkig want een mens leeft niet van kaas alleen …
Misschien ligt het aan de leeftijd maar ik word overspoeld door een gevoel van dankbaarheid.
Dankbaarheid telt ...

Geef een reactie

