Wie geeft wat hij heeft …

tomaten0809

Gisteren mijn nieuwe aardbeiplanten met zorg uitgeplant. Met die droogte van de voorbije dagen was dat ook wel nodig. Ik ben benieuwd voor volgend jaar, want dit jaar was ’t gene vette, om van de frambozen nog te zwijgen. Dat is nu onder meer één van de redenen waarom de tuin mij zo boeit: heel het jaar heb je allerlei dingen om naar uit te kijken. Vandaag het laatste zaaiwerk uitgevoerd voor dit seizoen met veldsla en winterpostelein.

Het is een gezegend tuinjaar geweest, bijna een hoorn des overvloeds. Het doet deugd de vruchten te plukken van een aangehouden inspanning. Zo zitten we nu éénmaal in elkaar. Net als honden willen wij, mensen, beloond worden voor de dingen die we goed doen. Zo ver ik me herinner, hebben we sedert het voorjaar geen groenten hoeven te kopen, met uitzondering van wat tomaten en ajuin.

Door de tuin wandelend, overvalt me een gelukzalig gevoel. Een gevoel van ‘tis in orde, meer moet dat niet zijn’. Na die weer 20 kg tomaten kijkend, die ons Magda vandaag oogstte, kreeg ik het idee om eens te testen wie van de ouwe getrouwe BeeLines-lezers zich de moeite heeft getroost om een RSS feed in te stellen voor dit blog gebeuren. Wie dit als ouwe getrouwe lezer leest voor het eind van de komende week, kan bij mij thuis 1 kg tomaten gratis komen halen (zolang de voorraad strekt). Je ziet ze op de foto, ze zijn om in te bijten. Ken je mijn adres niet, schrijf dan een comment op deze post en ik bezorg je mijn gegevens. Voor wie de moeite doet, geef ik er graag nog wat basilicum bovenop. Het brood, de olie en de look voor de bruschetta moet je zelf maar in huis halen. Fair deal, isn’t? Maar ja, tis dan ook mijn verjaardag. Beter geven, dan krijgen  😉

3 Reacties op “Wie geeft wat hij heeft …

  1. Ja man, onze aarde kent wat van overvloed (in tegenstelling tot sommige van onze huidige economische structuren).

    Zaai/plant je groenten, steek er regelmatig wat zorg en liefde in en je krijgt meer terug dan je zelf kan verwerken. En je stukje grond moet zelfs geen hele akker zijn.

    We hebben en vriendin die een paar pruimelaars en appelbomen in de tuin heeft. Daar komen ook al een paar weken emmers fruit af. Met geen mogelijkheid bij te houden.

    Wat je aanbod betreft: ik kom graag af, maar ik weet niet of het zal lukken. Maar als het lukt, breng ik je een kilootje appelen mee voor je verjaardag. Om samen de overvloed te vieren…

    Like

Geef een reactie

