A bit of an uneasy fit

Mijn favoriet warm  voorgerecht met geitenkaas
Gesneden rucola met frambozenazijn, voorgeroosterde rode paprika en gerijpte geitenkaas. Een zomerse aanrader, geloof me. En een glas rode wijn, als je ’t net als ik niet kunt laten.
Niets meer, niets minder dan ‘Good Mood Food’.
Dat is wel nodig als je met de ‘radio on’ om 18:00u het avondmaal neemt.
Je wordt immers niet vrolijk van het economisch en financieel nieuws.
Slechte tijd om een job te zoeken met inhoud en meer-waarde.
Of moeten we vandaag maar tevreden zijn met het haalbare minimum?
Verstand op nul en blik op oneindig?
FUD (Fear Uncertainity Doubt) in plaats van FUN?
Ik ben 50+er, zelfstandige sedert 1983, zaak verkocht half 2006 en na 3 jaar, niettegenstaande enkele serieuze pogingen, meer dan ooit op zoek naar een nieuw project. Een project met een ziel. Iets doen dat er toe doet!
Please, no Junk job for me.
‘Wat is je droomleven, je droomjob?’ hoor ik ze vragen in de loopbaanbegeleiding.
‘You don’t want to hear it’ wil ik dan straightforward zeggen, want ‘It will not fit in your standard job matrix. Waar kan ik terecht met mijn authenticiteit, mijn waardenstelsel?’
In mijn dromen vraag ik me af: ‘If I could do it all over again, I would …’.
Maar geluk maak je zelf, niet?
Een goed idee daar gaat het om. Een idee dat er toe doet: toekomstgericht, duurzaamheidsgericht.
No more of the same old bullshit.
Onze maatschappij, onze economie staat op een kantelmoment.
Morgen is er nog weinig over van gisteren, het heeft geen zin zich vast te klampen aan het oude.
Safe is risky … let us be part of the new.

You don’t get anything clean without getting something else dirty.

Een Reactie op “A bit of an uneasy fit

  1. Radio bij het eten ? Nooit voor mij, net zo min als TV. Zelfs ‘Good mood food’ smaakt nog veel beter zonder stoorzenders.
    En nog veel inspiratie gewenst voor je nieuwe blog. Ik heb hem alvast aan mijn blogreader toegevoegd !

    Like

Geef een reactie

